ҰРАН (девиз). ӘР
ЗАМАНДА БІР КӨРЕГЕН.
САБАҚТЫҢ
МАҚСАТТАРЫ.
1.БІЛІМДІЛІК. Алаша
ханмен таныстыру.
Алаша хан күмбезі туралы мәлімет беру.
2.ДАМЫТУШЫЛЫҚ.
Лексикалық қорын молайту. Сөйлеу әрекеттерін дамыту.Фонетикалық,
морфологиялық, синтаксистік талдаулар жасай алу.Сөз құрамын, сөз
таптарын, сөйлем мүшелерін ажырата алу.
3.ТӘРБИЕЛІК. Қазақ
халқының тарихи мұрасына қызығушыларын тәрбиелеу.
КӨРНЕКІЛІКТЕР.Интерактивтік тақтамен жұмыс.
Алаша хан күмбезі түсірілген суреттер.
Оқулықтар, сөздіктер,
үлестірме материал.
САБАҚТЫҢ ТИПІ. Қазақ
тілінен ашық сабақ.
САБАҚТЫҢ ӘДІС-ТӘСІЛДЕРІ.
Интерактивтік
тақтамен жұмыс. Топпен жұмыс.Кітаппен жұмыс. Сұрақ-жауап арқылы
жұмыс. Деңгейлік тапсырмаларды орындау.
Флипчарт.
САБАҚТЫҢ
БАРЫСЫ.(ход урока)
І.ҰЙЫМДАСТЫРУ КЕЗЕҢІ.
1.Сабақтың тақырыбын,
мақсатын білдіру.
2.Оқушыларды топпен
жұмыс істейтінін білдіру.
3.Оқушыларды түгелдеу.
4. Кезекшімен сөйлесу.
ІІ. ҮЙ ЖҰМЫСЫН ТЕКСЕРУ.
1.Хан ТӘУЕКЕЛ, 136
б. Мәтіннің әр бөлігіне ат
қою. 2.Сұрақтарға жауап беру. Хан Тәуекел қашан өмір
сүрген? Тәуекел хан қандай ант берген?
Алда тағы қандай
ханмен таныстық? Абылай хан
туралы не білесіңдер? Айтып беріңдер.
ІІІ. ТІЛ ДАМЫТУ КЕЗЕҢІ.
1.Сабақтың ұранын
хормен оқу. 2.Ұран бойынша әр
сөзге морфологиялық талдау жасау. 3.Бір деген сөзіне фонетикалық
талдау жасау.
ІV.
ЖАҢА ТАҚЫРЫП БОЙЫНША ЖҰМЫС.
1.Мұғалімнің кіріспе
сөзі. Бүгін сабақта тағы бір ханмен танысамыз, күмбезі туралы
мәлімет аламыз.
Алаша хан батыр, би
болған. Алаша хан көшпенді түркі халықтарын біріктіріп, алғашқы
мемлекет құрған. Осы мемлекет Қаракеңгір деген өзенінің
жағасында орналасқан.
Осы мемлекет орналасқан жерде Алаша хан күмбезі сақталған. Алаша
хан күмбезі деген мәтінмен танысамыз. Кітаптың
139 бетін
ашыңдар.

2. Кітаппен жұмыс. 139
б.
1 топ. Мәтін бойынша
сұрақтар қойыңдар.
2 топ. Мәтіннің әр
бөлігіне ат қойыңдар.
V. БЕКІТУ.
№2 тапсырма. Сөз
тіркестерін мәтіннен тауып оқып, аударыңдар.
1 топ. 1-ші бағанадағы
сөз тіркестерін оқып аударады.
2 топ. 2-ші бағанадағы
сөз тіркестерін оқып аударады.
Алаша хан күмбезі - ұқсатып өрнектеген
өзеннің оң жағасында
- ереше көңіл бөлген
сахаралық сәулет өнері
- киіз үй
үлгісіндегі күмбез
- қос жапалы есігі
текше түрінде қаланып -
күмбездің ерекшелігі
төбесі күмбезделген
- үйдің ішінен
ескерткіштің биіктігі
- жоғары көтерілетін
көне заман шеберлері
- атына лайықтап
әрі әсем, әрі биік
- нақыштап шығарған -
алаша-кілемнің түрімен
- қиюластырып қалау
№ 3- тапсырма. Синоним
сөздерді қатыстырып сөз тіркес-
терін жасаңдар. 1 топ орындайды.
ескерткіш,күмбез;
үлгісінде, түрінде;
оң жағында, оң жағасында;
ерекше, айрықша;
сахаралық, далалық,
халықтық ; шебер, ұста;
нақыштап, оюлап,
әшекейлеп; сияқты, секілді, ұқсас;
қиюластыру, үйлестіру;
көне, ерте;
өрнектеген, оюланған,
әшекейленген; лайықты, сай;
№ 4 тапсырма. Мына
сөздердің антоним сыңарын тауып
оқыңдар. 2 топ орындайды.
Сол жағасы
- нашар - жалғыз жаңа -
Төбесі -
осал - төмен
Аласа
- арты - сыртынан -
VІ.
Грамматикалық тапсырмаларды орындау.
1 топ. Мәтін бойынша сөз
таптарын тауып оқыңдар.
2 топ. Мәтін бойынша
бірыңғай сөйлем мүшелері бар
сөйлемді
тауып оқыңдар.
1 топ. Тәуелді жалғауы
бар сөздерді тауып оқыңдар.
2 топ. Көптік жалғауы
бар сөздерді тауып оқыңдар.
1 топ. Сөз құрамына
талдау: облысындағы, беттерін.
Сызба салу.
Жалғаулардың қандай түрі бар?
Ережелерді
айтып беріңдер.
2 топ. Бірнеше сөйлемге
синтаксистік талдау жасаңдар.
1 топ. Мәтін ішінен
кейінді ықпалда тұрған сөздерді
тауып
жазыңдар.
VІІ. Емтиханға дайындық
кезеңі.
Ақылдылар деген
ойын өткізу. Әр оқушы себеттен
параққа жазылған
билет сұрақтарын тартып алып,
жауап береді.
VІІІ.
Үйге тапсырма. Алаша хан күмбезі деген
Мәтіннің мазмұнын айту. 139
б.
ІХ. Қорытынды.
Сабақта немен
таныстық? Не білдік? Айтып беріңдер.
Х. Баға қою.